E-TENSE
DS:n hybridi- ja sähköautomallisto
Aja päästöttömästi ja nauti uudesta ajokokemuksesta DS-sähköautoissa ja ladattavissa hybrideissä. E-TENSE-teknologia on saatavana kaikkiin uusiin DS Automobiles -malleihin: täyssähköinen DS 3 sekä ladattavat hybridit
DS 4, DS 7 ja DS 9.
SÄHKÖISTÄ ENERGIAA
Lataushybridi- ja sähköauton etuja
Suorituskykyä ja nautintoa
Lataushybridi- ja sähköautomme tarjoavat upean ajoelämyksen. Nauti uudenlaisesta kokemuksesta:
- heti saatavissa oleva vääntömomentti
- nollapäästöt sähkötilassa ja pienemmät päästöt plug-in-hybridissämme
Mahdollisuus liikkua missä vain
Valitse plug-in hybridi- tai sähköauto eikä sinua koske tulevaisuuden mahdolliset liikennerajoitukset kaupungeissa.
Täyssähköllä ajaessa pääset tietyille päästörajoitetuille teille ja paikoille.
Alhaisemmat käyttö- ja huoltokulut
Sähköautolla ajaminen on lähtökohtaisesti edullisempaa kuin bensiini- tai dieselautoilla.
Tämä edellyttää kuitenkin auton lataamista julkisten pikalatauspisteiden sijaan mahdollisimman paljon kotilatauksena.
SOPIIKO SÄHKÖAUTO MINULLE?
Täyssähköistä hienostuneisuutta
KAIKKI KYSYMYKSESI SÄHKÖ- JA HYBRIDIAJONEUVOIHIN LIITTYEN
Toimintamatka ja kulutustiedot on ilmoitettu WLTP-mittaustavan mukaisesti. Auton kulutukseen ja toimintamatkaan sähköllä vaikuttavat muun muassa sähköajon osuus, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lämpötila, keli- ja ajo-olosuhteet sekä auton kuormaus. Ilmoitetut kulutusarvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ne perustuvat laboratoriossa tehtävään keskivertoajoa jäljittelevään mittaukseen, eivätkä ne kuvaa tarkalleen auton kulutusta liikenteessä ajettaessa. Ladattavan hybridiauton kulutus voi poiketa merkittävästi ilmoitetuista kulutusarvoista auton käytöstä ja lataamisesta riippuen. Autoa tulee ladata viimeistään akkujen tyhjennyttyä, jotta ajoneuvon kulutus pysyy alhaisena.
Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.
On myös tilanteita, joissa sähköllä ajaminen ei onnistu. Näitä tilanteita on esimerkiksi alle -5 asteen ulkolämpötila ja 12 voltin akkujen alhainen varaustaso. Alle -5 asteen pakkasella Electric- eli täysin sähköinen ajotila ei ole käytettävissä, mutta Hybrid-ajotila on käytettävissä, jolloin auto optimoi ajamista polttomoottorin ja sähkömoottorin yhteistyössä. Lisäksi polttomoottori vaatii toisinaan käyttöä, jotta se saavuttaa käyntilämpötilan ja mahdollinen öljyn sekaan joutunut bensiini haihtuu pois. Kuljettajalla ei näissä tapauksissa tilapäisesti ole mahdollista ajaa ainoastaan sähköllä.