225 ch
TEHO
(180 hv bensiinimoottori + 110 hv sähkömoottori)
55 km
TOIMINTAMATKA SÄHKÖLLÄ
(WLTP-mittaustavan mukaisesti)
1h40
LATAUSAIKA
Latausaika 0-100 % (7,4 kW / 32 A)
Sisätilat
DS Go -yksityisleasing on joustava ja riskitön vaihtoehto auton omistamiselle.
DS GO -yksityisleasing sopii niin yksityisille henkilöasiakkaille kuin yrityksillekin.
Karismaattinen ja elegantti
Une version distinctive pour un style plus baroudeur.
DS 4:ssä on useita järjestelmiä ja ominaisuuksia, joissa hyödynnetään niin sanottua lisättyä todellisuutta.
Uusimpien teknologisten innovaatioiden ja virtuaalitodellisuuden yhdistäminen parantaa tehokkuutta, käytettävyyttä, ajoelämystä sekä ennen kaikkea turvallisuutta.
DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY
DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY -tuulilasinäyttö on avantgardistinen, visuaalinen elämys ja ensimmäinen askel kohti lisättyä todellisuutta.
Tämän uuden, mukaansatempaavan teknologian avulla tärkein ajamiseen liittyvä informaatio heijastetaan suoraan tiehen.
Ensimmäistä kertaa luokassaan optista illuusioita apuna käyttäen tieto esitetään neljä metriä tuulilasin edellä, tiedon seuratessa kuljettajan katsetta 21 tuuman levyisenä.
Keskeisin informaatio, kuten ajonopeus, ajoavustimet, navigointi, varoitusviestit, kuuntelussa oleva kappale tai jopa puhelun vastapuolen nimi, heijastetaan kuljettajan silmien eteen tiehen.
DS IRIS SYSTEM on kuljettajan henkilökohtainen assistentti. Järjestelmä perustuu profiileille, joita kukin auton käyttäjä voi personoida mieltymystensä mukaiseksi.
DS IRIS SYSTEM -järjestelmää ohjataan äänellä tai eleillä.
DS SMART TOUCH on vaiheenvalitsimen eteen sijoitettu kosketusnäyttö, jolla ohjataan tietoviihdejärjestelmän toimintoja.
Näyttöä käytetään hipaisuin ja elein, ja se tunnistaa esimerkiksi zoomauksen tai käsin kirjoittamisen.
DS DRIVE ASSIST 2.0 pitää ajoneuvon täsmällisesti kaistaviivojen välissä.
Uusina toimintoina järjestelmä osaa myös puoliautomaattiseen ohittamisen, automaattisen kaarrenopeuden säätelyn sekä odotettavissa olevien nopeussuositusten tunnistamisen.
DS ACTIVE SCAN säätää jousitusta joko jämäkämmäksi tai pehmeämmäksi tilanteen mukaan. Järjestelmä hyödyntää tuulilasin yläosaan sijoitettua kameraa, neljää asentoanturia ja kolmea kiihtyvyysanturia ja ohjaa jokaisen pyörän jousitusta itsenäisesti.
Tulemana on korkeatasoinen mukavuus tien kunnosta riippumatta.
DS NIGHT VISION on teknologia, joka erottaa DS 4:n luokkansa muista autoista.
Auton etumaskin keskellä sijaitseva infrapunakamera tunnistaa jalankulkijat ja eläimet aina 200 metrin päästä myös hämärässä sekä yöaikaan.
Kuljettaja voi tarkkailla tietä digitaalisen mittariston näytöltä, mutta saa ilmoituksen vaarasta myös DS EXTENDED HEADS UP DISPLAY -tuulilasinäytölle ilmestyvänä varoituksena.
Hiljaista ja mukavaa ajoa
Lataushybridiautoissamme voit nauttia hiljaisesta ja erittäin joustavasta ajokokemuksesta.
Kun ajat sähköllä, tuulilasiin syttyy sininen LED-valo, joka ilmaisee, että auto kulkee täyssähköllä.
Sähköautoilijan palvelut
Nauti DS Automobilesin palveluista älypuhelimessasi tai autossasi ja helpota jokapäiväistä elämääsi:
etsi lähin latauspiste ja suunnittele latauksesi matkasi varrella, tai asennuta latauspiste kotiin.
Päästöt
DS 4:n turboahdettu 180hv 4-sylinterinen bensiinimoottori on yhdistetty 110hv sähkömoottoriin sekä e-EAT8-vaihteistoon.
Yhdistelmällä saavutetaan 225 hv, alhaiset päästöt ja pienempi polttoaineenkulutus: hiilidioksidipäästöt ovat 30 g/km ja polttoaineenkulutus 1,4 l/100 km (yhdistetty WLTP).
Nopeus
Nopeus vaikuttaa eniten lataushybridiautosi toimintamatkaan.
Esimerkiksi nopeudella 120 km/h ajettaessa toimintamatka voi olla vain puolet verrattuna sen WLTP-arvoon.
Keskity tasaiseen ja kohtuulliseen nopeuteen, jotta autosi kantama olisi mahdollisimman suuri.
Lämpötila ja lämmitys
Sähkömoottori ei tuota lämpöä lämmittämään auton matkustamoa.
Siksi akun varausta käytetään myös matkustamon lämmittämiseen ja jäähdyttämiseen.
Matkustamon esilämmitys tai -jäähdytys auton ollessa latauksessa on yksi tehokkaimmista tavoista parantaa toimintamatkaa.
Myös ulkolämpötila vaikuttaa toimintamatkan pituuteen.
Ajotyyli
Ajotavalla on selkeä vaikutus sähkönkulutukseen.
Taloudellinen ajotapa on avain sähköistetyn ajoneuvon toimintasäteen maksimoimiseen:
hellävarainen kiihdytys ja regeneratiivisen jarrutuksen käyttö (B-tila) voivat parantaa toimintamatkaa jopa 15 %.
Toimintamatka eri
tilanteissa
Lataushybridiä kannattaa ensisijaisesti ladata kotona.
Kotilataus on kätevämpää ja samalla paljon edullisempaa kuin julkisia latauspisteitä käytettäessä. L
adattavalla hybridillä ajamisen suurimmat säästöt ja hyödyt syntyvät nimenomaan siitä, että autoa ladataan säännöllisesti kotona.
Voit myös ladata DS 4 -lataushybridisi julkisessa latausasemassa.
Kotona autoa voidaan ladata kahdella tapaa: joko kotitalouspistorasiasta (Mode 2) tai seinään asennettavalla latauslaitteella (Mode 3).
Lähtökohtaisesti suosittelemme käyttämään auton lataamisen kotona latauslaitetta, sillä sen kanssa lataaminen sujuu nopeammin ja turvallisemmin.
Latauslaitteen asentaa sähkömies, joka valmistaa sähköliitäntöjen turvallisuuden.
Mode 3 -lataus onnistuu myös punaisesta voimavirtapistorasiasta, johon voidaan kytkeä yhteensopiva latauslaite.
Tietoa toimintamatkasta
MyDS-sovelluksesta näet reaaliaikaisesti ajoneuvosi jäljellä olevan toimintamatkan.
Voit myös tarkistaa, onko ajoneuvosi kytkettynä laturiin ja latautuuko se, sekä varmistaa lataustyypin (pika vai vakio).
Voit myös seurata reaaliaikaisesti latausnopeutta ja jäljellä olevaa latausaikaa.
Hallitse ajoneuvoasi myös etäältä
Kun DS-ajoneuvosi on kytkettynä latauspisteeseen, voit hallita lataamista älypuhelimellasi.
Voit aloittaa, lopettaa tai ajastaa latauksen itsellesi sopivimpaan ajankohtaan, mikä mahdollistaa eri lataustaksojen hyödyntämisen joutumatta käymään ajoneuvosi luona.
Matkustamon esilämmitys ja -jäähdytys
Nauti optimaalisesta mukavuudesta heti, kun istut autoosi, ulkolämpötilasta riippumatta.
MyDS-sovelluksen avulla voit esilämmittää tai -jäähdyttää DS-autosi matkustamon – oli autosi latauksessa tai ei.
Jos autosi on kytkettynä laturiin, jäljellä oleva toimintamatka ja akkusi latauksen tila eivät vähene.
E-TENSE etäohjauspalvelu mahdollistaa myös esilämmityksen/-jäähdytyksen ajastamisen itsellesi sopivaan aikaan, jotta matkanteko DS-ajoneuvollasi olisi kaikissa olosuhteissa mahdollisimman miellyttävää.
Toimintamatka ja kulutustiedot on ilmoitettu WLTP-mittaustavan mukaisesti. Auton kulutukseen ja toimintamatkaan sähköllä vaikuttavat muun muassa sähköajon osuus, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lämpötila, keli- ja ajo-olosuhteet sekä auton kuormaus. Ilmoitetut kulutusarvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ne perustuvat laboratoriossa tehtävään keskivertoajoa jäljittelevään mittaukseen, eivätkä ne kuvaa tarkalleen auton kulutusta liikenteessä ajettaessa. Ladattavan hybridiauton kulutus voi poiketa merkittävästi ilmoitetuista kulutusarvoista auton käytöstä ja lataamisesta riippuen. Autoa tulee ladata viimeistään akkujen tyhjennyttyä, jotta ajoneuvon kulutus pysyy alhaisena.
Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.
On myös tilanteita, joissa sähköllä ajaminen ei onnistu. Näitä tilanteita on esimerkiksi alle -5 asteen ulkolämpötila ja 12 voltin akkujen alhainen varaustaso. Alle -5 asteen pakkasella Electric- eli täysin sähköinen ajotila ei ole käytettävissä, mutta Hybrid-ajotila on käytettävissä, jolloin auto optimoi ajamista polttomoottorin ja sähkömoottorin yhteistyössä. Lisäksi polttomoottori vaatii toisinaan käyttöä, jotta se saavuttaa käyntilämpötilan ja mahdollinen öljyn sekaan joutunut bensiini haihtuu pois. Kuljettajalla ei näissä tapauksissa tilapäisesti ole mahdollista ajaa ainoastaan sähköllä.